Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

Idag har jag träffat

Av tingelingelingan - 9 oktober 2012 13:26

en person jag levde ihop med 5 år. Detta var för snart 15 år sedan.

Personen i fråga är en ung, väldigt trevlig dam.


Den här tjejen är storasyster till min älsta dotter. Alltså dotter till min första sambo.


Vi umgås flera gånger i veckan pga att vi har barn i samma ålder.

Hennes son är exakt 10 dagar äldre än min yngsta dotter.Och hennes dotter är ett halvår äldre än min lilltjej.


Egentligen en ganska underlig situation. Men jag tycker om tjejen i fråga, hon har en väldigt trevlig personlighet.

Hoppas att hennes lillasyster(alltså min dotter) blir likadan, även om de för tillfället är otroligt olika till sättet (men faktiskt rätt lika till utseendet )


Ibland undrar jag hur livet sett ut om jag inte lämnat min första sambo.

(Inte för att jag vill byta ut min nuvarande man, honom håller jag hårt i, han är den absolut bästa för mig)


Vad hade jag haft för relation till den här tjejen då?

Hade jag varit farmor till hennes barn (Hmmm, låtsasmormor hade varit en fin 35års present  )

Jag misstänker i alla fall skarpt att jag inte hade haft jämnåriga barn med henne om så hade varit fallet....


Tänk vad trist att inte fått uppleva allt om igen. Tur att jag träffade min man och började om från början!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tingelingelingan - 31 januari 2013 16:05

att nu när vi äntligen har dagisplats till båda småtjejerna, då blir lilltjejen sjuk...       Det enda positiva med detta är att vi slipper skaffa hundvakt.... ...

Av tingelingelingan - 14 januari 2013 20:52

efter jobb och pysslande för att få ihop barn och hundvakt inför veckan. Jaja, vi får se från dag till dag hur det löser sig.   Ärligt, jag vet inte hur jag ska stå ut med min skadade hundvalp instängd ett par månader till. Idag bet hon sig g...

Av tingelingelingan - 11 januari 2013 14:34

ja, så har min vecka sett ut.   Känner mig helt paj. Pysslandet för att få ihop vardagen känns svårt nog utan extrakrångel när man är en familj på 8 personer.   Till veckan får i alla fall lilltrollet börja inskolas på förskolan. Det komm...

Av tingelingelingan - 6 januari 2013 10:56

och har inte alls haft ork till bloggandet.   Har börjat att jobba. Lilltjejen är inskolad på dagis medans lilltrollet, som inskolats hos en totalt arbetsskygg dagmamma åter kommer att inskolas, denna gång på dagis. Allt kommer att ordna sig ti...

Av tingelingelingan - 10 december 2012 11:40

på sonens far som återigen "fursvunnit" ut på egna äventyr under sonens pappahelg. Irriterad över att jag återigen fått lämna det jag höll på med, för att åka flera mil för att hämta hem sonen, som naturligtvis är ledsen, besviken och vill hem.  ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards