Alla inlägg under september 2012

Av tingelingelingan - 28 september 2012 13:24

och liten tjurig tjej.

Upproriska tonårstjejer, och glömska tweeniepojkar och tvättkorgar fulla med tvätt.

Jag tror jag säger upp mig!!!


Men till att börja med tar jag HELG!!!


Trevlig helg till alla!

Av tingelingelingan - 20 september 2012 14:23

att lilltrollet, snart tio månader, snor storasysters klubba under vagnsfärden hem från stan.


Men lite roligt är det   

Klubba smakar gott även om man är alldeles för liten...

Av tingelingelingan - 17 september 2012 10:01

men det är rätt skönt med en slödag hemma efter en helg på resande fot.


Konstaterade redan innan frukost att det är dax att storhandla idag.

Slut på det mesta, inget kaffe, ingen mjölk, ingenting egentligen...

Det är sååå tråkigt att storhandla, speciellt tillsammans med småbruttorna. 

Lilltjej kör egen liten vagn i affären, värsta räserföraren faktiskt, medans lilltrollet sitter i min vagn och gnäller av missnöje. 

Och när man tycker att det tråkiga är klart så startar det tråkiga med att plocka in allt i skåpen.


Men när allt väl är klart är det väldigt skönt att veta att man har det mesta hemma   

Så det är väl lika bra att ta tjuren vid hornen och åka till affären nu direkt.

Ha en bra dag!

Av tingelingelingan - 14 september 2012 15:58

och det enda jag egentligen längtar efter är lugn och ro.

Har varit ute på vift så mycke de senaste månaderna, så det enda behovet jag har är att slappa.


Men men, slöa kan man göra när man blir gammal!

Så i morgon sätter vi oss i bilen och drar öster ut, till Stockholm.

Kusinträff står på agendan, kommer säkert att bli jättetrevligt, bara vi väl kommer iväg.


Kvällen tänker jag i alla fall tillbringa slöandes, iklädd min cerisa, lurviga onepiece nere i vår husvagn.

Lite slöande måste vi väl ändå hinna med....   


Trevlig helg!!

Av tingelingelingan - 13 september 2012 20:44

nu har jag stämt min ukelele för första gången.

Nu gäller det bara att lära sig att spela på den oxå.....  

Av tingelingelingan - 12 september 2012 15:59

för klagomål från skolan.


Varför är det inte som förr?

Att lärarna visar vart skåpet ska stå och vem det är som bestämmer i klassrummet!


Nu menar jag inte att det ska va skola ala 20 tal utan mer som det var när jag själv gick i skolan på 80-talet.

Nej, fram med lite strängare lärare, som skapar mer respekt och återinför kvarsittning för de som inte klarar av spelreglerna. Hur svårt kan det va???


Jag är helt säker på att fler barn än min son skulle må bra av det.

Av tingelingelingan - 10 september 2012 09:33

trodde att jag skulle på möte i storstaden men det blev det ingenting av.

Tänk vad lång dagen blir när man går upp allt för tidigt...


Hoppas på fikabesök såhär på måndagsförmiddagen.


Har suttit här på internet och kikat runt på facebook lite och kan inte hjälpa att jag funderar på vad det är för fel på vissa människor(eller när jag tänker efter är det nog mest En enda månniska jag syftar på...)

Hur kan man leva i en helt annan värld, ta allt för givet, leva som en rockstjärna trots att man inte ens har ett deltidsvikariat på ica nära. Tur för vissa att andra människor(dennes sambo) är intresserad av att finansera allt glammigt som ska till för att människan i fråga ska vara nöjd. Utlandssemestrar flera gånger om året, snygga kläder och skor, och nya bröst. Nej fy katten! 

Sen undrar hon dessutom varför vissa människor har "förutfattade" meningar om henne.

Lägger man frivilligt ut på bloggen vad man köper och gör för nån annans pengar kanske man får räkna med en reaktion!


Nej, tror det är dax att plocka bort denna vän från facebook.

Det går åt alldeles för mycke energi att irritera sig varje gång man läser vad hon skriver.
Energi man kan göra nått vettigt för iställer

Av tingelingelingan - 9 september 2012 20:11

fast ändå inte...


Gubben har varit ute på jobb, detta hör till ovanligheterna, han jobbar sällan helger.

Själv har jag tillbringat förmiddagen som städerska, eftermiddagen som kock och kvällen som 

diskare. Nu väntar tvättstugan, sen tänker jag sätta mig och virka lite på min fjärde mössa.


Lilltjejen har tagit sina första steg idag, endast 9 månader gammal =)

4-5 steg är inga problem för den lille. Största problemet är nog att hon tror att hon kan mer än vad hon egentligen kan, hon släpper taget om det hon håller i och ger sig ut mot ingeting...

Jaja, alla jag känner har lärt sig gå och de flesta har nog gjort det genom att trillaoch slå sig en eller två gånger.


I morgon startar ännu en fullspäckad vecka.

Men det är bara att hålla ut, det är snart helg igen!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards