Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

Mycke jobb, ingen barnomsorg och trasig pudel...

Av tingelingelingan - 11 januari 2013 14:34

ja, så har min vecka sett ut.


Känner mig helt paj.

Pysslandet för att få ihop vardagen känns svårt nog utan extrakrångel när man är en familj på 8 personer.


Till veckan får i alla fall lilltrollet börja inskolas på förskolan.

Det kommer att bli jättebra. Märker redan nu att hon vill va kvar när vi är där för att lämna storasyrran.

Sen kan jag återgå till att jobba fulltid istället för att försöka hinna med hela jobbet på hälften av tiden


Vovvebäbisen, som lyckades bryta benet i förrgår är på hemgång från djursjukhuset.

Klockan 4 får jag äntligen hämta hem vårt lilla yrväder.

7 tusen fattigare. Men man kan va glad att det finns försäkringar. Annars hade vi nog inte haft råd att hämta hem henne. 30 papp är ingenting jag hostar upp utan att det svider...


Jag är såååå glad att jag inte var med när det hände. Och ännu lyckligare är jag att barnen inte lyckades skada henne.

Det var en ren olyckshändelse. 

Men jag lider med min faster som tar på sig skulden. 

Hon är jätteledsen fast ändå kan jag inte tycka att det var hennes fel.


Det positiva i det hela är att min fasters dåliga samvete har gett oss så mycke hundvakt vi nånsin kommer behöva.

Och jag lovar, det passar mig alldeles utmärkt att ha en snäll pensionär som dagmatte!

Hon har ju ändå sin hund att gå ut med, så för hennes skull blir det nog ingen större skillnad.


Trevlig helg.

Och så hoppas vi på att nästa vecka blir väldigt många gånger bättre!!




 
 
paloma

paloma

12 januari 2013 19:37

Men gud vad har hänt med er lilla hund? stackarn brutit benet! Har den hoppat på något?
inskolningen på dagis minns jag med fasa, lillan stod och grät i fönstret och jag grina hela vägen till bussen gud vad tungt det var att lämna! Tur det är en övergående period! Hoppas allt är bättre med er nu, kram vovven

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

14 januari 2013 09:52

Hej. Jaha du har börjat jobba igen..Lycka till ;)..Jag var hemma med mina 4 barn så mycket som möjligt under åren. Jag trixade med att jobba natt och helger så att jag kunde vara hemma med barnen. Men det har gått i vågor. När det blivit större har jag jobbat mer. Det är ett heltidsjobb att vara hemma. Men det syns ju inte tyvärr vad man gör om man sköter allt hemma eller hur.
Det finns en del puckon till gubbar som säger när de kommer hem till ett någorlunda ordningsamt hus. ---Å vad har du gjort idag dag? Grr hahaha..Hoppas det går bra med vovven. kram Bless.

http://blessingsrehab.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tingelingelingan - 31 januari 2013 16:05

att nu när vi äntligen har dagisplats till båda småtjejerna, då blir lilltjejen sjuk...       Det enda positiva med detta är att vi slipper skaffa hundvakt.... ...

Av tingelingelingan - 14 januari 2013 20:52

efter jobb och pysslande för att få ihop barn och hundvakt inför veckan. Jaja, vi får se från dag till dag hur det löser sig.   Ärligt, jag vet inte hur jag ska stå ut med min skadade hundvalp instängd ett par månader till. Idag bet hon sig g...

Av tingelingelingan - 6 januari 2013 10:56

och har inte alls haft ork till bloggandet.   Har börjat att jobba. Lilltjejen är inskolad på dagis medans lilltrollet, som inskolats hos en totalt arbetsskygg dagmamma åter kommer att inskolas, denna gång på dagis. Allt kommer att ordna sig ti...

Av tingelingelingan - 10 december 2012 11:40

på sonens far som återigen "fursvunnit" ut på egna äventyr under sonens pappahelg. Irriterad över att jag återigen fått lämna det jag höll på med, för att åka flera mil för att hämta hem sonen, som naturligtvis är ledsen, besviken och vill hem.  ...

Av tingelingelingan - 7 december 2012 11:05

Sotaren ska komma någon gång mellan 12 och 2. Så tråkigt när man inte vet exakt vilken tid, man yrar liksom bara runt och gör ingenting och bara väntar på att  att det ska bli dax. Men ändå så himla skönt att vi äntligen fick en tid för sotning...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards