Alla inlägg under juni 2012

Av tingelingelingan - 30 juni 2012 18:21

för att få lockar?


Jag har lockat och lockat, nu en halvtimme senare är det enda som är kvar lite böj på topparna. 

Hm, det är visst inte meningen att jag ska va fin ikväll när jag ska ut med tjejgänget.....


Känner verkligen att det är dax för en riktigt fest.

Jättesugen på att klä upp mig, längtar efter att gå ut och dansa. Bara va jag, plocka fram partypinglan ur garderoben,  inte va mamman som måste ta ansvar hela tiden...



Mina föräldrar har alltid varit helt underbara när det gäller att va barnvakt till mina barn.

Men, en månad efter pappas bortgång känns det som sämsta möjliga läge att be mamma va barnvakt.

Hon är den enda barnvakt jag har som tar båda småtjejerna samtidigt.


Det ska bli så skönt när lilltrollet blir lite större så man kan lämna även henne med stora tjejerna när det är party party.


Är tacksam för att ha svärföräldrar som hjälper till. Svärfar älskar att ha lilltjejen, men vill inte ha båda samtidigt.

Svärmor har hund så det krävs en del planering innan hon tackar ja till att va barnvakt.

Men det är härligt när det ändå funkar!


Nu ska tingelingan packa iordning dubbelvagnen och dra iväg de små till sina barnvakter.

I kväll blir det god mat och gott vin ihop med goda vänner!




Av tingelingelingan - 30 juni 2012 12:30

eller rättare sagt, gubben har tagit med sig storbarna och åkt till Oslo på Kiss.

Här hemma är det skitväder, så just nu är vi som inte får gå på festival uttråkade.


Till kvällen ska tanten i huset försöka dra sig iväg på lite tjejträff.

Det är evigheter sen jag var ute på nånting så det är verkligen välbehövligt   


Ha en trevlig lördagskväll!


 

Av tingelingelingan - 29 juni 2012 13:36

städkärringen i mig har kommit fram, allt för att återigen hitta mitt hem.

5 dagar i husvagnen med en ensam tonåring på hemmaplan sätter sina spår....


Men men, man kan ju va glad att huset överhuvudtaget står kvar (och det gör det nog tack vare brandlarmet från Sekuritas   )


 

Av tingelingelingan - 26 juni 2012 14:44

ärväl inte riktigt min gubbe, men inte långt ifrån   


Längst vagn, störst bil och han har helt vanligt jobb.

Hoppas i alla fall att det där med störst kärring inte stämmer....





Har varit hemma under dagen men nu åker vi tillbaks till vår vagn.

Konstigt att man vill lämna ett stort fint hus för ett par miljoner kronor för att åka och sätta sig i en plåttermos   

Av tingelingelingan - 21 juni 2012 15:17

Nu drar vi till vårt smultronställe, bara ett par mil utanför stan.


Där ska vi fira midsommar i dagarna 3   

Sill, färskpotatis, gräddfil och gräslök.

O så lite grillat på kvällen förståss!


Massor av vin ska vi slurpa.

Dans runt stången, och allsångsafton.

Tror ta mig 17 att vi ska slänga in play stationet i bilen när vi åker, det är flera år sedan

vi hade singstartävling. Tingelingan vinner självklart...  

Ungarna bara älskar när vi kör singstar tillsammans. De har väl inte insett än att de ALDRIG kommer vinna...


Hej och hopp!

Av tingelingelingan - 21 juni 2012 13:29

alltså inte den sorten man har i frysen, är under bakning.

Packning inför midsommarhelgen, och så har vi hunnit med ett tandläkarbesök med grabben, som behövde få sina 12-årständer plastade.


Dessutom har vi återigen huset fullt med gapiga ungar. 

Undrar ärligt talat om mina nerver kommer orka med ett helt sommarlov. Jaja, vi tar en dag i taget...


4 ska vi va så gott som fullpackade och klara att dra, så är åtminstone planet.

Vi får va glada om alla är i bilen klockan 5....


Är förväntansfull inför midsommarhelgen.

Känner även sorg, sorg över att pappa inte får va med oss.

Systrami har med gitarren, vi ska dansa runt midsommarstången. Och pappa hade bara älskat att vara med 

och plinkat lite på sitt nyinköpta dragspel.



Av tingelingelingan - 20 juni 2012 16:22

i att ha femtioelva extraungar här.

Smått kaos är det, elaka tanten har varit framme och skällt på dom.

Vissa av dom har haft som mål att väcka småtjejerna när de sov middag. 

Nu är lilltrollet vaket, medans lilltjejen fortfarande sover.


Jag förstår verkligen inte hela grejen med allt skrik. Kan inte ungar prata nuförtiden.

Jag blir verkligen knäpp på allt gap.

Inte ens när ALLA trängde ihop sig för att äta mellis klarade de av att prata med varann.


Konstigt, idag var alla millissugna.

Ofta när våra barn kommer hem från kompisar, då har det minsann inte hunnits med nått mellis....


Av tingelingelingan - 19 juni 2012 20:11

maten hemhandlad. Kylen, frysen och skafferierna är fulla.


Tänk vad konstigt folk tittar på mig varje gång jag storhandlar. Har de aldrig sett nån med en 

full vagn tidigare... =)


Idag lyckades jag dessutom med bedriften att få avstämning. Hm, grrrrr.

Så där lagom kul när man handlat för så mycke. Tar ju lite tid att först få upp allt på bandet och sen få ner allt i rätt påsar igen, men men, shit happens.


Hade jag bara fått tag på matjesill och dill så hade jag inte behövt gå in i en affär förräns tidigast på måndag, men nu får vi nog ta ytterligare ett besök innan helgen.


Nu ska jag slå ner rumpan i soffan och kolla film en stund innan jag somnar.

Det tar på krafterna att shoppa... =)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards