Direktlänk till inlägg 2 november 2012

Bambi på hal is

Av tingelingelingan - 2 november 2012 13:47

känns mer stabil på isen än vad jag kände mig när jag nu på förmiddagen introduserade lilltjej på skridskobanan.

Jag lovar, det var drygt 20 år sedan jag sist stod på ett par skrillor.

Dessutom konstaterade jag snabbt att skridskorna, som jag lånat av de stora barnen, saknade piggarna där fram som jag är van vid. 

Halt så in i busen, men ganska skoj ändå.


Lilltjejen tappade snabbt intresset, ville hellre snaska på det medhavda fikat.

Huvudsaken är att hon blev nöjd!


Helghandlingen har vi oxå hunnit med.

Nu blir det Rasmus på Luffen innan det är dags för tillverkningen av kvällens hemmagjorda pizza, ett stort glas rött och massa mysljus!


Trevlig helg!

 
 
Piedra

Piedra

2 november 2012 14:17

Tack för titten och kommentaren inne hos mig! Löparrundor funkar definitivt inte för mig heller. Är inte atletisk av mig, så det är stillasittande handarbete som gäller för mig.

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

2 november 2012 21:21

Så härligt att åka iväg med barn å åka skridskor ♥ Ha en fin Allhelgonahelg ♥

http://pågottochont:blogspot.com

 
paloma

paloma

3 november 2012 21:57

Haha;) Ungarna när jag var liten kallade mig för skridsko prinsessan som barn!
För några år sedan tog jag med mig min dotter till kungsträdgården och skulle VISA henne hur man åker! Jag Kunde ju åka förr och var så duktig så det skulle nog inte bli problem! Du jag hann bara ut på isen så for jag i isen!! 20 År utan att träna märktes! I Dag håller jag mig helst på mark utan is!!
Näe jag tror min tid som skridskoprinsessa är förbi!;)
men en gång i tiden..kunde jag. hehe
kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

5 november 2012 11:43

Jag kommer ihåg att jag tränade på piruetter haha. Nu måste jag hålla mig i sargen/Bless

http://blessingsrehab.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tingelingelingan - 31 januari 2013 16:05

att nu när vi äntligen har dagisplats till båda småtjejerna, då blir lilltjejen sjuk...       Det enda positiva med detta är att vi slipper skaffa hundvakt.... ...

Av tingelingelingan - 14 januari 2013 20:52

efter jobb och pysslande för att få ihop barn och hundvakt inför veckan. Jaja, vi får se från dag till dag hur det löser sig.   Ärligt, jag vet inte hur jag ska stå ut med min skadade hundvalp instängd ett par månader till. Idag bet hon sig g...

Av tingelingelingan - 11 januari 2013 14:34

ja, så har min vecka sett ut.   Känner mig helt paj. Pysslandet för att få ihop vardagen känns svårt nog utan extrakrångel när man är en familj på 8 personer.   Till veckan får i alla fall lilltrollet börja inskolas på förskolan. Det komm...

Av tingelingelingan - 6 januari 2013 10:56

och har inte alls haft ork till bloggandet.   Har börjat att jobba. Lilltjejen är inskolad på dagis medans lilltrollet, som inskolats hos en totalt arbetsskygg dagmamma åter kommer att inskolas, denna gång på dagis. Allt kommer att ordna sig ti...

Av tingelingelingan - 10 december 2012 11:40

på sonens far som återigen "fursvunnit" ut på egna äventyr under sonens pappahelg. Irriterad över att jag återigen fått lämna det jag höll på med, för att åka flera mil för att hämta hem sonen, som naturligtvis är ledsen, besviken och vill hem.  ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards