Alla inlägg under november 2012

Av tingelingelingan - 19 november 2012 12:16

I helgen har det kryssats.

Fick en sån där galen idé att ta med alla barnen på en 24-timmars kryssning till Åbo.

Beställde biljetter och var iväg inom en timma.

Det kan man impulsiv!


Jaja, helgen har varit väldigt trevlig.

Lite för dåligt med sömn kanske.

Varje gång jag åker på kryssning inser jag att jag verkligen inte borde.

Jag blir sjösjuk bara det rör sig minsta lilla.... hm, man får stå ut.

Undrar hur det ska gå om gubben får som han vill, han planerar nämligen en Caribienkryssning nästa höst.

Hoppas det finns starka piller mot sjösjuka    


En hel vecka kvar tills nästa helg...

Idag tänkte barna och jag roa oss med att åka och storhandla, som vi alltid gör när barnbidraget ramlat in på kontot   



Av tingelingelingan - 9 november 2012 17:13

Konsig känsla.

Fredagkväll och bara jag och småtjejerna kvar här hemma.

De stora barnen har mamma/pappahelg och gubben är på After Work.


Tänker starta kvällen med att stoppa småtjejerna och mig själv i ett varmt bad.

Sen hoppas jag på att lilltrollet somnar tidigt så jag och lilltjej kan ha lite fredagsmys med

godispåse och sockerdricka framför en Astrid Lindgren-film.


Kommer att hoppa isäng så fort de små somnat.

Länner mig fortfarande inte bra efter gårdagens magbacillusk så en film i nya goa sängen passar 

fint en kväll som denna =)


Ha en trevlig fredagkväll!

Av tingelingelingan - 5 november 2012 13:06

efter en fullspäckad men rolig helg.


Avslutade i alla fall helgen med utflykt till äventyrsbadet i Skövde.

Är ju några mil att åka, men jag tycker att badet passade oss helt perfekt.

Fanns pooler för de små och samtidigt fanns det vattenrutschkanor som jag inte ens tror att

de störrsta vågade åka.

Kändes inte alls så hysteriskt som äventyrsbadet i Örebro där vi tidigare varit, dessutom var det billigare.


Nu är det en hel vecka kvar tills nästa helg   

Och nästa helg ska vi fira stortjejen som fyller 15 år!



Av tingelingelingan - 2 november 2012 13:47

känns mer stabil på isen än vad jag kände mig när jag nu på förmiddagen introduserade lilltjej på skridskobanan.

Jag lovar, det var drygt 20 år sedan jag sist stod på ett par skrillor.

Dessutom konstaterade jag snabbt att skridskorna, som jag lånat av de stora barnen, saknade piggarna där fram som jag är van vid. 

Halt så in i busen, men ganska skoj ändå.


Lilltjejen tappade snabbt intresset, ville hellre snaska på det medhavda fikat.

Huvudsaken är att hon blev nöjd!


Helghandlingen har vi oxå hunnit med.

Nu blir det Rasmus på Luffen innan det är dags för tillverkningen av kvällens hemmagjorda pizza, ett stort glas rött och massa mysljus!


Trevlig helg!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards