Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Pappa lämnade oss

Av tingelingelingan - 28 maj 2012 22:07

i fredags, somnade in så lugnt och stilla.

Kroppen orkade inte kämpa mer.


Det är oerhört ledsamt, hjärtat värker. Det svider under ögonlocken. 

Men nånstans mitt i allt det jobbiga inser jag ändå att detta var bäst för oss alla.


Pappa var så angripen av cancer, det fanns verkligen ingenting att göra för honom.

Nu slipper han lida. Han slipper ha ont.


Jag hade gärna velat ha kvar pappa lääänge till. Men inte som en pappa i en av landstingets sängar på

ett sjukhus. Jag vill ha honom som min vanliga pappa!


Allt känns så overkligt. Tror fortfarande inte att jag fattat vad som skett.

Att man på 16 dagar kan gå från lyckigt ovetande hyfsat frisk som orkar åka på semester, till döende är helt obegripligt.

Det positiva är ändå att han var glad och lycklig (om än orolig för sitt cancerbesked) ända till 7 dagar innan han lämnade oss.


Vila i frid pappa!

Vi kommer alltid sakna dig <3

 
 
blessingsrehab

blessingsrehab

29 maj 2012 08:41

Åååå vännen tingelingan. Jag beklagar verkligen allt det sorgliga. I dessa stunder finns det inte så mycket att säga. Bara finnas till. Det kommer att bli tomt. Det blev det efter min pappa. Ni får finnas för varandra. Tröstekram från mig. Och Blessings till hela familjen.♥

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

30 maj 2012 13:40

♥♥♥♥..Blessings.

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

31 maj 2012 10:23

Tänker och ber för att du skall orka med i familjen/Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

1 juni 2012 13:56

Av en händelse, när jag är inne hos Bless blogg, får jag se länken till dig, Tingelingan.
Jag vet, att din pappa varit mycket svårt sjuk, för du har kommenterat inne hos mig om det svåra som väntar.
Jag läser nu, att din pappa lämnat jordelivet, jag önskar dig frid och ro att kunna sörja och orka med vardagen. Jag vet hur det känns, har mist både min pappa, min mamma och nu senast min man.
♥...♥...♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Vardagsrum

Vardagsrum

1 juni 2012 14:20

det var så skönt din blogg.

http://www.voxmobler.se/om-oss

 
paloma

paloma

13 juni 2012 23:15

Oh beklagar verkligen! Visste inte han gått bort! Han måste ha somnat in då vi var till SIDE! Beklagar sorgen av hela mitt hjärta! Tänker på er i mina tankar och böner! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tingelingelingan - 31 januari 2013 16:05

att nu när vi äntligen har dagisplats till båda småtjejerna, då blir lilltjejen sjuk...       Det enda positiva med detta är att vi slipper skaffa hundvakt.... ...

Av tingelingelingan - 14 januari 2013 20:52

efter jobb och pysslande för att få ihop barn och hundvakt inför veckan. Jaja, vi får se från dag till dag hur det löser sig.   Ärligt, jag vet inte hur jag ska stå ut med min skadade hundvalp instängd ett par månader till. Idag bet hon sig g...

Av tingelingelingan - 11 januari 2013 14:34

ja, så har min vecka sett ut.   Känner mig helt paj. Pysslandet för att få ihop vardagen känns svårt nog utan extrakrångel när man är en familj på 8 personer.   Till veckan får i alla fall lilltrollet börja inskolas på förskolan. Det komm...

Av tingelingelingan - 6 januari 2013 10:56

och har inte alls haft ork till bloggandet.   Har börjat att jobba. Lilltjejen är inskolad på dagis medans lilltrollet, som inskolats hos en totalt arbetsskygg dagmamma åter kommer att inskolas, denna gång på dagis. Allt kommer att ordna sig ti...

Av tingelingelingan - 10 december 2012 11:40

på sonens far som återigen "fursvunnit" ut på egna äventyr under sonens pappahelg. Irriterad över att jag återigen fått lämna det jag höll på med, för att åka flera mil för att hämta hem sonen, som naturligtvis är ledsen, besviken och vill hem.  ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards