Alla inlägg den 14 maj 2012

Av tingelingelingan - 14 maj 2012 12:19

på längden, bredden och tvären.


Lortig, ren, struken, viken, tvätt som ska tvättas i klorin, tvätt som ska återfärgas svart.....

Mycke tvätt blir det, och jag kan lova att det är fullt i tvättstugan.

Värsta problemet i tvättstugan måste ju ändå va att hitta den varelse som verkar äta upp ca en tredjedel av våra strumpor. Jag har en halv livstidskonsumtion av strumpor om man bara orkade hitta strumpans kompis. Men jag är säker på att de flesta finns här nånstans....


Men i eftermiddag skiter vi i tvätten och umgås med trevliga vänner istället=)

Av tingelingelingan - 14 maj 2012 09:41

grått, mulet, blåsigt....


Ryggontet har inte försvunnit men blivit väldigt mycke bättre.

Idag har jag känslan av att jag klarar barnen själv, så jag har släppt iväg gubben till jobbet.


Jag kan lova att det varit nyttigt för honom att vara hemma.

Det har varit den jobbigaste veckan för honom på väldigt länge. 

Han har varit duktig, tagit hand om barnen, mig, plockat, handlat och lagat mat. Konstigt hur det kan ändra sig vad som anses som okey middagsmat. Helt plötsligt funkar pulvermos fint =)


Ligger i alla fall efter med en hel del hushållsarbeten. Tvätten har stått stilla en vecka, och jag kan lova att det blir en rejäl tvätthög när man har 6 barn i hemmet, varav två småkladdar och två svettiga tonåringar.Huvudsaken är att alla är fina och rena, kläderna har räckt, så tvätthögen får bli ett senare problem.


Nu ska vi slänga i småtjejerna frukost, båda har ätit välling redan men nu blir det youghurt och smörgås till den stora lilltjejen och gröt för den lilla.


Ha en trevlig dag!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards