Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Ledsen förbannad och sur

Av tingelingelingan - 23 maj 2012 14:34

över vården som verkat slarva sig till att pappa blivit plötsligt sjuk.


Trodde att cancern ställt till att han mår dåligt, det var jag tvungen att acceptera.

Men om det är som det verkar, att han blivit förgiftad såpass allvarligt att han var nästintill att få njursvikt och minuter från att dö, då blir jag förbannad.

Det får inte gå slå snabbt och va så snurrigt att de glömmer plocka bort mediciner som inte längr behövs.

Har varit i kontakt med patientombudsmannen som absolut anser att detta måste utredas.

Men vad hjälper det pappa att få ett kvitto på att de gjort fel? Kommer de ens bli klara med utredningen innan han är borta?


Och jag lider så med pappa.

Om han nu är så allvarligt sjuk, om han kanske inte har så länge kvar att leva, kunde han då inte fått slippa det här? Kunde han inte bara fått åkt på en trevlig resa och njutit en sist gång innan all eländig behandling börjar?


Just nu känns det i alla fall som läget är hyfsat stabilt.

Han mår dåligt och sover mest, börjar sakta sakta inse att han är såpass sjuk som han faktiskt är.


Allt jag önskar just nu är att han får komma till ett sjukhus närmre oss så vi har möjlighet att vara hos honom.


 
 
blessingsrehab

blessingsrehab

24 maj 2012 23:55

Å vännen. Jag förstår din ilska. Jag är själv sjuk och har väntat i evighet på behandling. Det har varit en evig väntan att faställa för mig över ett halvt år. Jag beundrar din styrka att ta tag i att utreda. Tröstekram Bless♥

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tingelingelingan - 31 januari 2013 16:05

att nu när vi äntligen har dagisplats till båda småtjejerna, då blir lilltjejen sjuk...       Det enda positiva med detta är att vi slipper skaffa hundvakt.... ...

Av tingelingelingan - 14 januari 2013 20:52

efter jobb och pysslande för att få ihop barn och hundvakt inför veckan. Jaja, vi får se från dag till dag hur det löser sig.   Ärligt, jag vet inte hur jag ska stå ut med min skadade hundvalp instängd ett par månader till. Idag bet hon sig g...

Av tingelingelingan - 11 januari 2013 14:34

ja, så har min vecka sett ut.   Känner mig helt paj. Pysslandet för att få ihop vardagen känns svårt nog utan extrakrångel när man är en familj på 8 personer.   Till veckan får i alla fall lilltrollet börja inskolas på förskolan. Det komm...

Av tingelingelingan - 6 januari 2013 10:56

och har inte alls haft ork till bloggandet.   Har börjat att jobba. Lilltjejen är inskolad på dagis medans lilltrollet, som inskolats hos en totalt arbetsskygg dagmamma åter kommer att inskolas, denna gång på dagis. Allt kommer att ordna sig ti...

Av tingelingelingan - 10 december 2012 11:40

på sonens far som återigen "fursvunnit" ut på egna äventyr under sonens pappahelg. Irriterad över att jag återigen fått lämna det jag höll på med, för att åka flera mil för att hämta hem sonen, som naturligtvis är ledsen, besviken och vill hem.  ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards