Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Dä ska va husvagn.....

Av tingelingelingan - 16 maj 2012 15:52

 

Nu bär det av till husvagnen som vi har uppställd drygt en mil utanför stan. Som tur är, är vår husvagn några modeller större än den på bilden, som det mesta i vår familj. Stor bil(läs buss) stor husvagn, stor villa, och de mesta förpackningar här hemma är köpta i storpack  


Det är helt underbart att komma till husvagnen när helgen kommer.

Man slipper alla måsten, förutom matlagningen.

Dessutom är det så många trevliga människor som kommit till campingen. Första året vi stor där var det vi och massa pensionärer, men nu är det massor barnfamiljer som skaffat säsongsplats så jag tror det kommer att bli en väldigt rolig sommar för både oss och barnen.


Det positiva är att campingen är så nära hem att vi kan åka dit trots att sonen ska på disco i kväll.

Jag får naturligtvis åka in och hämta honom, men det är det värt!


Trevlig långhelg till er alla!! 


 
 
madelein - mamma till sex

madelein - mamma till sex

16 maj 2012 21:09

Tack! Ja vi har några sådana där tonårsmonster vi med ;)

http://madelein.se

 
paloma

paloma

16 maj 2012 22:00

Hehe så gullig den var!
Lillan och jag campa för 2 år sedan i fagersta! Det var bland det mysigaste vi gjort1 Få se om vi hinner med en resa i år med! hoppas ni får en trevlig helg! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

17 maj 2012 09:16

trevlig helg!/ kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

17 maj 2012 10:42

Va härligt för er.
Angående förra inlägget..Låt inte ens tankarna bli negativa.
Stå upp för ditt beslut att vara hemma nu.
Tids nog får man dåligt samvete.
Ps I början av 80-talet började mammorna allt snabbare vara mammalediga i kortare perioder. De ammade kortare tider. Och då fanns det gott om öppna förskolorna och ordnat för oss småbarnsföräldrar.
När de frågade mig förstod jag att de inte gillade mitt svar...(Jämlikhet mm).
Jag svarade att jag tänker vara hemma sååå länge som möjligt.
Senare började jag jobba på nätter och helger för att kunna vara hemma så länge det gick.
Jag till o med för att vara kaxig, skrev "Professionell Hemmafru" på alla blanketter i rutan för yrke hahahaha..
Jag gillar att gå emot strömmen..Må väl //Bless ♥

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tingelingelingan - 31 januari 2013 16:05

att nu när vi äntligen har dagisplats till båda småtjejerna, då blir lilltjejen sjuk...       Det enda positiva med detta är att vi slipper skaffa hundvakt.... ...

Av tingelingelingan - 14 januari 2013 20:52

efter jobb och pysslande för att få ihop barn och hundvakt inför veckan. Jaja, vi får se från dag till dag hur det löser sig.   Ärligt, jag vet inte hur jag ska stå ut med min skadade hundvalp instängd ett par månader till. Idag bet hon sig g...

Av tingelingelingan - 11 januari 2013 14:34

ja, så har min vecka sett ut.   Känner mig helt paj. Pysslandet för att få ihop vardagen känns svårt nog utan extrakrångel när man är en familj på 8 personer.   Till veckan får i alla fall lilltrollet börja inskolas på förskolan. Det komm...

Av tingelingelingan - 6 januari 2013 10:56

och har inte alls haft ork till bloggandet.   Har börjat att jobba. Lilltjejen är inskolad på dagis medans lilltrollet, som inskolats hos en totalt arbetsskygg dagmamma åter kommer att inskolas, denna gång på dagis. Allt kommer att ordna sig ti...

Av tingelingelingan - 10 december 2012 11:40

på sonens far som återigen "fursvunnit" ut på egna äventyr under sonens pappahelg. Irriterad över att jag återigen fått lämna det jag höll på med, för att åka flera mil för att hämta hem sonen, som naturligtvis är ledsen, besviken och vill hem.  ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards