Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Hur fasen gör Maria Montazami

Av tingelingelingan - 30 juni 2012 18:21

för att få lockar?


Jag har lockat och lockat, nu en halvtimme senare är det enda som är kvar lite böj på topparna. 

Hm, det är visst inte meningen att jag ska va fin ikväll när jag ska ut med tjejgänget.....


Känner verkligen att det är dax för en riktigt fest.

Jättesugen på att klä upp mig, längtar efter att gå ut och dansa. Bara va jag, plocka fram partypinglan ur garderoben,  inte va mamman som måste ta ansvar hela tiden...



Mina föräldrar har alltid varit helt underbara när det gäller att va barnvakt till mina barn.

Men, en månad efter pappas bortgång känns det som sämsta möjliga läge att be mamma va barnvakt.

Hon är den enda barnvakt jag har som tar båda småtjejerna samtidigt.


Det ska bli så skönt när lilltrollet blir lite större så man kan lämna även henne med stora tjejerna när det är party party.


Är tacksam för att ha svärföräldrar som hjälper till. Svärfar älskar att ha lilltjejen, men vill inte ha båda samtidigt.

Svärmor har hund så det krävs en del planering innan hon tackar ja till att va barnvakt.

Men det är härligt när det ändå funkar!


Nu ska tingelingan packa iordning dubbelvagnen och dra iväg de små till sina barnvakter.

I kväll blir det god mat och gott vin ihop med goda vänner!




 
 
paloma

paloma

1 juli 2012 22:12

Oh gud så trevligt! Det är du väl unt! Hoppas ni hade en trevlig kväll, och att det gick bra med barnvakterna! sTOR KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
blessingsrehab

blessingsrehab

2 juli 2012 12:21

Hoppas att ni hade det trevligt:) Bless

http://Blessingsrehabbloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tingelingelingan - 31 januari 2013 16:05

att nu när vi äntligen har dagisplats till båda småtjejerna, då blir lilltjejen sjuk...       Det enda positiva med detta är att vi slipper skaffa hundvakt.... ...

Av tingelingelingan - 14 januari 2013 20:52

efter jobb och pysslande för att få ihop barn och hundvakt inför veckan. Jaja, vi får se från dag till dag hur det löser sig.   Ärligt, jag vet inte hur jag ska stå ut med min skadade hundvalp instängd ett par månader till. Idag bet hon sig g...

Av tingelingelingan - 11 januari 2013 14:34

ja, så har min vecka sett ut.   Känner mig helt paj. Pysslandet för att få ihop vardagen känns svårt nog utan extrakrångel när man är en familj på 8 personer.   Till veckan får i alla fall lilltrollet börja inskolas på förskolan. Det komm...

Av tingelingelingan - 6 januari 2013 10:56

och har inte alls haft ork till bloggandet.   Har börjat att jobba. Lilltjejen är inskolad på dagis medans lilltrollet, som inskolats hos en totalt arbetsskygg dagmamma åter kommer att inskolas, denna gång på dagis. Allt kommer att ordna sig ti...

Av tingelingelingan - 10 december 2012 11:40

på sonens far som återigen "fursvunnit" ut på egna äventyr under sonens pappahelg. Irriterad över att jag återigen fått lämna det jag höll på med, för att åka flera mil för att hämta hem sonen, som naturligtvis är ledsen, besviken och vill hem.  ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards