Alla inlägg den 14 juni 2012

Av tingelingelingan - 14 juni 2012 16:04

krångla från skolans sida.


Fick just reda på att sonens nya lärare(klassens 5:te lärare, de hade fyra olika innan tvåan var slut...) inte blir den lärare som de sagt, hon ska nämligen vara mammaledig nästa termin. Så just nu letar de efter en vikarie för höstterminen. Jag bara fattar inte vad de håller på med. Om de nu ska sätta in ännu en ny lärare kanske de åtminstone kan se till att klassen kan få ha kvar henne tom åk 6.


Resursen som varit i klassen kommer att bytas ut mot två nya, trots att det funkat väldigt bra med den som varit.


Men de elever som har jobbigt med förändringar, tänker de inte alls på dom?

Ta in en lärare som i alla fall planerar att vara kvar (sen om det händer nått efter vägen kan ju ingen rå för)

Ge lite lite trygghet åt klassen. 

Hattande hit och dit kan inte va bra för nån!

Av tingelingelingan - 14 juni 2012 09:22

Och jag har ingen lust alls att gå ut.

Men måste väl ta en sväng med småtjejerna så de får komma ut och träffa lite andra 

barn.


I eftermiddag har vi utvecklingssamtal för grabben.

Dagen innan skolavslutningen.

Känns som detta borde ägt rum för hur länge sen som hellst. Aldrig tidigare har jag fått en så sen tid för utvecklingssamtal. Trodde detta skulle äga rum nångång i mitten av terminen, men vad vet jag, jag är ju bara förälder...

Tycker att skolan allt för ofta skyller på att de inte har tid. Vi har inte hunnit, vi får ta det sen....

Men det är inte mitt problem, och inte min sons. Har lärarna svårt att hinna med så får de ta det med sin arbetsgivare, precis som jag får göra när jag inte hinner med på min arbetsplats.

Förra året skulle vi haft ett möte som blev flyttat till nästa termin(fast skolan själva hade bestämt i januari att vi skulle ha uppföljningsmöte i maj) men då kunde jag inte hålla tyst. Då var jag bara tvungen att säga till läraren att det var tur att hon inte jobbade i ett privat, vinstdrivande företag, för då hade de inte fått betalt innan de gjort vad de lovat att de skulle göra. Tror faktiskt inte hon är så förtjust i mig.....(fast vad hjälpte det, det blev precis samma sak med uppföljningsmötet iår..)

Undrar verkligen om skolan kan göra precis hur de vill, ibland verkar det i alla fall som det.


Oh boy, idag är jag på hugget märker jag, lite lätt irriterad.

Bäst att dra fördel av det och ta en sväng förbi Fonus och ge dom vad de tål när jag ändå är på gång =)

Ovido - Quiz & Flashcards