Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av tingelingelingan - 28 augusti 2012 14:40

att vara tillbaks i vardagen.


Skönt att skolan återigen börjat. Visst är det skönt för barnen att ha lov, men det blir lite väl intensivt att tillbringa 24 timmar om dygnet ihop allihop under så många veckor. De stora barnen behöver komma ut och träffa kompisar så de är faktiskt nöjda nu när allt åter är som normalt.


Till och med skönt att gubben har slut på semester och har börjat jobba igen. Vi har haft en helt underbar semester men nu känns det verkligen att jag semestrat klart för i år. Under hela gubbens 4 semesterveckor tror jag bara att vi sov hemma 3-4 nätter. 


Så idag har vi varit på öppna förskolan. Småtjejerna har lekt med kompisarna och varit jättenöjda.


Nu förbereds inför kvällens middag. Idag kör vi köttsoppa ala tingelingelingan och nybakade tekakor.

Tror nästan jag passar på att slänga en stek i stekgrytan när jag ändå är igång, så är morgondagens middag oxå förberedd. Lika bra att passa på när man ändå känner sig lite igång med matlagningen   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards